navigatie overslaan

Doormiddel van onze brandingsactiviteiten willen we dat de doelgroep (inzichtzoeker en plezierzoeker) het Vechtdal overweegt als toeristische bestemming, dat er meer leads naar de ondernemerspagina’s gegenereerd worden en bezoekers uiteindelijk de keuze maken om naar het Vechtdal te komen. Het doel is om ervoor te zorgen dat zowel bezoekers als bewoners het Vechtdal ‘top of mind’ krijgen als bestemming waar alle tijd en alle ruimte is om fijn te verblijven en te recreëren.

Vechtdal Magazine

Als Vechtdal Marketing gegeven we jaarlijks het Vechtdal Magazine zowel in het Nederlands als Duits uit op de bezoekers van het Vechtdal te informeren en inspireren voor een dagje uit. Het magazine van 2023 is volledig gerestyled en is vanaf het begin van het seizoen verspreid door het Vechtdal verkrijgbaar bij toeristische bedrijven en de verschillende tourist-info’s en anjerpunten.

Vechtdaloverijssel.nl

Sinds 1 maart 2023 staat de nieuwe website van Vechtdal Overijssel online met veel nieuwe verhalen en prachtige foto’s van het Vechtdal. Naast de Nederlandse versie kan er ook gekozen worden voor de Duitstalige variant. Met 233.000 unieke bezoekers per jaar is de Nederlandstalige versie de nummer 1 website als het gaat over toeristisch recreatieve informatie over het Vechtdal.

Sociale media

Naast de website is Vechtdal Marketing ook online actief via de verschillende sociale mediakanalen. Vooral via onze Facebookpagina met ruim 23.000 volgers bereiken veel mensen die geïnteresseerd zijn in een dagje of een meerdaags verblijf in het Vechtdal. Maar ook onze volgers van ons Instagramaccount inspireren we met aantrekkelijke berichten over al wat het Vechtdal te bieden heeft.

Contentkalender 2024

Haak aan! Het hele jaar door zorgen wij voor actuele en inspirerende content voor onze doelgroepen. Via onze vernieuwe site vechtdaloverijssel.nl, onze social kanalen en in perspublicaties. Om onze partners nog beter te betrekken bij dit proces hebben wij een content jaarkalender opgesteld.

Vechtdal Dashboard

In het Vechtdal Dashboard delen wij de voortgang van onze KPI's. Een overzicht van onze mijlpalen en een planning van de komende uitingen of campagnes. Dit geeft je inzicht in het bereik van onze platformen, campagnes en media-inzet. Benieuwd? Neem een kijkje.

Merk Vechtdal

In 2022 is in samenspraak met bewoners, bestuurders, bedrijven en betrokkenen gewerkt aan de doorontwikkeling van het Vechtdalmerk. Dit heeft een verfrissende nieuwe huisstijl opgeleverd en de aangepaste pay-off: Alle tijd. Alle ruimte. Ook het logo met de Vechtdalanjer heeft een kleine opfrisbeurt gekregen passend bij de nieuwe huisstijl.